درمان زانو ضربدری در کرج

زانوی ضربدری یا X Leg به حالتی گفته می شود که وقتی فرد زانو ها را به هم بچسباند؛ قوزک های پا از هم فاصله داشته باشند. اصلاح زانوی ضربدری در کودکان تا قبل از بسته شدن صفحه ی رشد امکان پذیر است.

درمان زانوی ضربدری با توجه به شدت عارضه ممکن است با استفاده از کفی یا کفش ارتوپدی یا در موارد شدید با جراحی انجام پذیرد.

انجام تمرینات ورزشی در کنار استفاده از کفی طبی و کفش طبی می تواند مدت درمان را کوتاه تر کند و درمان موثرتر و بهتری را شاهد باشیم.

به همین دلیل تیم ارتوپدی فنی کلینیک آریاپایا حرکات اصلاحی زیر را برای تکمیل درمان شما تدوین کرده است:

تمرین اول

درمان زانو ضربدری در کلینیک آریاپایا کرج

روی یک صندلی بنشینید و مطابق شکل یک پای خود را روی دیگری بگذارید. به آرامی قسمت داخلی زانوی خود را به سمت پایین فشار دهید تا در ران خود احساس فشار کنید.

بعد از 1 تا 2 ثانیه پا را رها کنید و این کار را 8 تا 10 بار با هر پا تکرار کنید.

تمرین دوم

حرکات اصلاحی درمان زانو ضربدری

روی زمین بنشینید و پاهای خود را مطابق تصویر رو به روی هم قرار دهید. زانوهای خود را تا جایی که می توانید به زمین نزدیک کنید. سپس مچ پاهایتان را با دست بگیرید و با آرنج، زانوهایتان را به سمت پایین فشار دهید.

به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیق این حالت را حفظ کنید تا احساس کشش در کشاله ی ران خود احساس کنید.

تمرین سوم

حرکات اصلاحی درمان زانو ضربدری

همانند تصویر بالا روی یک سمت از بدن خود روی زمین دراز بکشید و کمی زانوهایتان را خم کنید.

در حالیکه پاهایتان در کنار هم قرار گرفته اند؛ پای چپ را روی زمین نگه دارید و هم زمان پای راست خود را به سمت بالا بکشید. 8 تا 10 بار این حرکت را تکرار کنید سپس همین کار را برای پای مقابل انجام دهید.

تمرین چهارم

درمان زانو ضربدری

روی یک سمت دراز بکشید و پاهای خود را صاف بگذارید. پای راست روی زمین باشد و پای چپ را تا 45 درجه بالا ببرید. به آرامی پای خود را پایین بیاورید.

8 تا 10 بار این کار را تکرار کنید سپس با پای مقابل تمرین را انجام دهید.

تمرین پنجم

درمان زانو ضربدری در کرج

یک کش ترابان را به دور مچ خود و دور پایه ی صندلی یا میز ببندید. دقت کنید که کش در مچ پا و پایه میز در یک ارتفاع قرار بگیرد.

در حالیکه باسن خود را صاف نگه داشته اید؛ پای خود را به سمت بیرون و بالا بیاورید. 2 ثانیه در این حالت بمانید سپس پای خود را پایین بیاورید.

برای معاینه و درمان زانو ضربدری می توانید به کلینیک آریاپایا کرج مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button